کمی شنگول کمی منگول

غم هراسی

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۲۵ ب.ظ

به تازگی کتابی نصیبمان شده به نام تفریحات شب نوشته مرحوم محمد مسعود ، اگرچه کمی تا قسمت نه چندان اندکی به مباحث دور از اخلاق پرداخته اما اصل و اساس پیام در باب علل دوری افراد از اخلاق است و غم را مهمترین این عوامل می داند .

من هم با مرحوم مسعود کاملا موافقم .

بنظرم مهمترین قسم اراده آن بخشی است که در برابر غم ایستادگی میکند و از این رو بنظرم می آید هر چقدر هم که ملول باشم ، موظفم که آنرا در حصار ذهن و دل خویش زندانی کنم و باز بنظرم نشعه دود و شراب و ... نمی تواند به اندازه اراده آدمی غم را به اسارت خود در بیاورد.


بنظرمان یک انسان دائم الملول جز برای مادرش ، برای هیچ شخص دیگری نمی تواند دوست داشتنی باشد ، مگر برای مدتی محدود.


  • ۹۵/۰۱/۲۵
  • سنگـــ ـــول

سنگول شنگول

نظرات (۳)

یاد نظریه اثبات عدم وجود شیطان انشتین افتادم
خیلی ساده بگم غم زمانی هست که شادی نباشه در واقع غم وجود خارجی نداره کسایی هم که به قول شما یک انسان دائم الملول هستند فاقد اراده کافی برای ایجاد شادی در وجود خود هستند و طبیعی هست که چنین افرادی زیاد مورد پسند واقع نشوند. راستی سلام
پاسخ:
سلام
اما نظر من این شکلی نیست . بنظر من غم یه ماهیت بخصوصه برای خودش و حضورش هم به خیلی چیزا بستگی داره همونطور که شادی برای خودش یه ماهیته و بودنش بسته به یه چیزای دیگه ست.
بی زحمت یه لطفی بفرمایید راهکار هم ارائه بدید که خدای ناکرده ما هم نیوفتیم در قهقرای "عزیز کرده ی مادر و منفور الناس"!!!!
پاسخ:
این نظر منه : پرهیز از فراخی مخرج و ایجاد تنوع در زندگی . اگر آدم به خودش زحمت بده جمعه صبح بیدار بشه بره کوهی و دشتی و ... غم بی ددری نداره . یا اگر به خودش سختی قناعت رو بده غم کم درآمدی نداره و اگر خودش رو برای کار کردن به سختی بده غم بی پولی نداره . اگر تا حالا کتاب کاندید نوشته ولتر رو نخوندی توصیه میکنم بخون.
منم کاملا موافقم

ولی نمیدونم چرا تازگیها تیریپ غمگین برداشتن مد شده!
اصلا نک و ناله شده از اسباب باکلاس بودن!!
پاسخ:
از بس که تو هر کانال تلگرام و هر وبلاگ و ... رفتم و ناله دیدم اونم برای رفتن یار دیگه دیگ صبرم به جوش اومد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی