کمی شنگول کمی منگول

تکلیف نامعلوم ما

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

مجری شبکه من و تو با لحنی سرشار از رضایت به دوربین نگاه میکند و از خوبی های بسیار زیاد ایران در زمان شاه صحبت میکند ؛ اینکه ایران ناوگان هوایی بسیار مجهزی داشته، سطح آموزش بسیار با کیفیت بوده، مردم در انتخاب نوع پوشش آزادی داشتند و ... . این صحبتها با استناد به روزنامه های آن دوران و مجلات و عکسهایی است که به یادگار مانده اند ؛ در این شرایط بسیار محتمل است که مخاطب برنامه دلش برای آن دوران تنگ شود.

در یک برنامه دیگر موجودی میمون مانند، می آید و با لحنی تمسخر آمیز از چین و یا روسیه کمونیستی میگوید با این توجیه که سطح رفاه زندگی مردم در این کشورها مناسب نیست .

مگر چین و روسیه دارای ناوگان هوایی مجهز نیستند ، مگر صنعتشان در حال رقابت با دنیا نیست ، مگر علم و تکنولوژی ایشان پیشرفت چشمگیر نداشته و مگر مردم اینها در انتخاب نوع پوشش آزاد نیستند ، در کنسرتهای عمومی نمیرقصند ، روابط زن و مردشان آزاد نیست .

و مگر در همان دوران پهلوی بسیاری از کودکان از کمبود بهداشت نمی مردند . بسیاری از خانواده ها از امکانات ساده زندگی روز دنیا محروم نبودند و مگر سطح رفاه زندگی مردم ایران با رفاه زندگی اروپایی و آمریکایی برابری میکرد .

اصلا قصد دفاع از جمهوری اسلامی و یا لگدکوب کردن پهلوی را ندارم . فقط بنظرم رسانه ها در تمام نقاط دنیا حرفها را طوری که خودشان می پسندند ، انتقال می دهند و این وظیفه مخاطب است که این حرفها را با فکر بپذیرد.


  • ۹۵/۰۴/۰۸
  • سنگـــ ـــول

نظرات (۲)

  • شرف الدین
  • خب اصلا کار رسانه ها همینه


    به قول معروف: کار رسانه بیش از اینکه دادن یکسری اطلاعات باشه، ندادن یک سری اطلاعاته!
    پاسخ:
    بنظرم فراتر از ندادن یه سری اطلاعات ، جهت دادن به افکار و در مراحل فاجعه بارتر اعمال مخاطب رسانه ست اون هم در راستای منافع صاحب رسانه . و بنظرم تمام رسانه ها رو فقط باید خوند یا دید یا شنید اما تاثیر نپذیرفت هیچ کدومشون به فکر من و شما نیستن و فقط وقتمونو هدر میدن
    شکی در این نکته نیست!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی