کمی شنگول کمی منگول

شیر زنان

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

یکی از تصورات عمومی نادرست که در اطراف خود به فراوانی رویت می نماییم از این قرار است : زنان شاغل وقتی برای خانواده خود ندارند . البته بسیاری از آقایان بواسطه حس پول پرستی و (بلانسبت دور از جان خوانندگان و عزیزان ) مفت خوری مفرط به کارکرد همسر و چندرغاز درآمد ایشان نظر سو دارند و همینان موجودات زیرکی هستند که تیز گرفته اند زنان شاغل نه تنها برای خانواده وقت دارند بلکه از بسیاری جهات عملکرد بهتری دارند :

ــ اینکه یک خانم بخاطر بهتر چرخیدن چرخ اقتصاد خانواده، خود را به زحمت می اندازد و بیرون از محیط امن و آسان خانه ، تن به کار و کوشش می دهد نشانه سازگاری بیشتر وی با زندگی ، اهل زندگی بودن و با گذشت تر بودن وی نسبت به موجودات بیکار و بیعار است.

ــ خانمهای شاغل اهمیت پول را بهتر از زنان بیکار درک کرده اند چون مشقت به دست آوردن پول را لمس کرده اند و همین مسئله باعث شده مدیریت اقتصادی بهتری در خانه و خانواده داشته باشند . البته در بین خانمهای شاغل بعضا موجودات ولخرج نیز رویت شده که ایشان هم از پول خودشان ولخرجی میکنند و نه از زحمتکش همسر و حق و حقوق کل اعضای خانواده.

ــ خانمهای شاغل بواسطه درک سختیهای کار بیرون از منزل آبدیده تر از خانمهای خانه نشین هستند و در مواقع بروز مشکلات و سختیها و چالشها تصمیم گیری و عملکرد بهتری از خود نشان میدهند.

ــ خانمهای شاغل با برنامه تر از زنان خانه نشین هستند . عادت تا لنگ ظهر خوابیدن ، تهیه شام و ناهار مرسوم اهل خانه از رستوران ، سپردن کارهای خانه به خدمتکار و ... در بین ایشان کمتر مشاهده میشود.

ــ زنان شاغل کمتر وقت خود را به بطالت در سالنهای زیبایی و مراکز خرید و فال بینی و شبکه های اجتماعی ... می گذرانند.

و اما بنظرم مهمترین ویژگی خانمهای شاغل ( بویژه در مشاغلی که با طیف وسیعی از اقشار اجتماعی مواجه هستند مثل معلمها ، پزشکان و کارمندان بسیاری از ادارات ) یادگیری رفتار اجتماعی ، درک کردن جامعه و برقراری و مدیریت ارتباط با سایر انسانها است و در اغلب مواقع منجر به رفتار و ادب زیباتر ایشان در محیط خانواده و اجتماع میشود.

  • ۹۵/۰۵/۲۳
  • سنگـــ ـــول

نظرات (۲)

من به دلایل متعددی شاغل بودن خانمها رو درست نمیدونم. البته عدم اشتغال با بیکاری فرق داره. اونی که بده بیکاری و علافیه. اما شاغل نبودن چیز بدی نیست و بلکه ممدوح هم هست
پاسخ:
آفرین بر شما . شما یک نمونه مرد بسیار ایده آل از نوع رو به انقراض هستید. 
البته اگر شغل مزبور از انواع شغلهای خر بیار باقالی بار کن نباشد اشتغال جماعت اناث بلا مانع است. بلکه به حکم اولی واجب کفایی است! 
یعنی اگر زن توانست جوری لباس ها را بشوید که کف کنند!!!! و نیز عملیات کف سابی آشپزخانه را به خوبی انجام دهد، اشتغال بر او واجب می شود!!!!!!!!!

استفتائات شیخ خمارالله مستی
جلد 5 صفحه 532

پاسخ:
ینی زن شاغل نگون بخت همیه بیافشانه و مرد رو به خرج بندازه .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی