کمی شنگول کمی منگول

چالش نارنجیانه

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ب.ظ

چند وقتی است که بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی عکس پروفایل خود را به صفحه ای نارنجی با نوشته ای در راستای " نه به خشونت علیه زنان" اختصاص داده اند . نکته های جالبی که در این مورد ، در تصویر پروفایل  لیست مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی دیدم از این قرارند :


ــ هیچ یک از آقایانی که میشناسم ( ظاهرا ) نمی خواهند به خشونت علیه زنان نه بگویند.

ــ خانمهای سنتی هم به اندازه خانمهای مدرن به " خشونت علیه زنان " نه گفته اند.

ــ خانمهایی را از نزدیک میشناسم که در خانواده ، شدیدا مورد خشونت های فیزیکی و روحی قرار دارند اما هیچ کدام جسارت " نه " گفتن به " خشونت علیه زنان " را نداشتند.

ــ تمامی خانمهایی که از نزدیک میشناسمشان و این نماد نارنجی را برای تصویر پروفایل خود تنظیم نموده اند ، در زندگی خانوادگی، دارای آزادی عمل و شرایط مادی و معنوی خوبی هستند و کما بیش سوژه های این پست هستند .

ــ تمام خانمهایی که در اد لیست خود با پروفایل نارنجی دیده ام ( فارغ از موضوع مورد بحث ) برای من نماد زنانی موفق و جسور هستند.


  • ۹۵/۰۹/۱۶
  • سنگـــ ـــول

نظرات (۲)

  • سراج الدین
  • سلام

    خیلی هم بعله به خشونت علیه زنان

    جدای از این جمله بالا که شوخی بود به نظرم خود زنها نقش مهمی تو کاهش این خشونت ها دارن. متاسفانه خیلی از زنها این خشونت ها رو میپذیرن
    پاسخ:
    البته یک واقعیت تلخ اینه که قوانین ما هم تا حد بسیار زیادی زنان رو وادار به پذیرش خشونت میکنند. کافی بود اون بند از قانون که حق حضانت فرزندان رو ( در شرایط عادی ) به پدر میده ، همین حق کذا رو به مادر می داد اون وقت میدیدیم که زنها راحتتر خشونت رو نمی پذیرفتند.
  • خان زاده
  • سلام دلمان برای دوستان وبلاگی تنگ شده🌹🌹
    پاسخ:
    سلام
    چقدر خوب که یادی از سنگول کردید. خوشحال شدم  از اومدنتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی