کمی شنگول کمی منگول

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

عروج در معراج

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ
اینجا یک فضای بسیار شخصی من است ؛ هیچ آشنای حقیقی در این بلاگ ندارم و بنابر این با خاطری آسوده میتوانم به اعترافات شخصی و سری خود بپردازم. یکی از مهمترین اسرارم ترس از ارتفاع است . من از ارتفاع خیلی میترسم . بدتر اینکه بواسطه شغلم ، در مواقع بسیاری باید به نقاط مرتفع مخوف بروم و مانند یک دست و پا چلفتی تمام عیار ، عمل سر کشی به نفاط مرتفع را انجام می دهم و برای توجیه این دست و پا چلفتی گری همیشه با کفش پاشنه بلند میروم که عذری برای این ترس خود داشته باشم...
قسمت بدتر جریان اینجاست که از پرواز هم میترسم، مخصوصا اگر داخلی باشد که تا آستانه ضعف کردن هم پیش میروم . اما قسمت بدترش جایی پیش می آید که به امید پرواز یک شرکت معتبر میروم و ناگهان با نام هواپیمایی معراج روبرو میشوم .
اولین بار که نام هواپیمایی معراج را دیدم و اولین چیزی که در ذهنم آمد ، عروج بود ؛ مانند عروج ملکوتی حضرت امام که در سال 68 طی تعطیلی یک هفته ای به بهترین نحو از سوی رسانه ملی برایمان درونی شد. حالا در کشوری که خطوط هواییش ، روح انسانهای بسیاری را به ملکوت اعلا پیوند داده اند من نیز به شانس عروج یک قدم نزدیکتر شده بودم.
بسیار مایلم با مسئولین انتخاب نام معراج برای یک شرکت هواپیمایی گپ و گفتی داشته باشم تا بدانم دلیلش چه بوده که در میان این همه پیغمبر به سراغ جرجیس رفته اند و نامی را برای شرکت خود برگزیده اند که یادآور حضرت عزرائیل است .
در زمانهای قدیم دو سه بار در باب اهمیت نامها مطالبی طنزگونه نوشته بودم و این بار خیلی جدی تر فهمیدم که من یک انسان " اسم باز " هستم ( اسم باز بر وزن ماشین باز یا گوشی باز ) . اسمها بر روی من تأثیر میگذارند و شاید انسانهای زیادی مثل من باشند.

  • ۲ نظر
  • ۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۰
  • سنگـــ ـــول

نعل زن ِ میخکوب

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲ ب.ظ

این مکالمه سنگول است با یکی از دوستان :

سنگول : ویدا چه خبر از خودت ؟ چیکارا میکنی؟

ویدا : خونه داری ، بچه داری و بدتر از همه اینا شوهر داری ...

سنگول : ناشکری نکن ؛ یه پسر سالم  باهوش شیطون  دوست داشتنی داری ، شوهری داری که در حد توانش کنارته و تکیه گاهته ، تنها نیستی ، خونه و زندگی مستقل داری ، تکلیفت با زندگی روشنه و خانواده خودتو داری ، خانوم یه خونه هستی ،خط قرمزهای اجتماعی برای یه خانوم متاهل قشنگتر تعریف شده و خیلی امتیازات دیگه...


پس از صحبت با این دوست با خواهر کوچکتر ایشان که او هم از دوستان است مکالمه ای داشتیم :

سنگول : شرایط کارت خوبه الی؟ همه چی برات روبراهه ؟

الی : شکر خدا شرایط کاریم خوبه ، اما از تنهایی خسته شدم ، دوست دارم ازدواج کنم ، احساس تنهایی میکنم .

سنگول : اگر توقع داری که ازدواج به تنهاییت خاتمه بده بهتره هرگز ازدواج نکنی، تو خودت باید تنهاییت رو پر کنی طوری که حسش نکنی، ببین شرایط ویدا رو ، باید هر روز با شوهرش جر و بحث کنه و بفرستدش سرکار . بچه داری همه فرصتها رو ازش گرفته و از بین تمام استعدادهاش فقط مجبوره خونه داری و بچه داری رو نشون بده . تو برای رفت و آمد با فامیل و دوستان، تفریح و سفر ، لباس پوشیدن ، خرید کردن و پول خرج کردن یا حتی پس انداز کردن آزاد هستی ، هیچ کس و هیچ قانونی برات تعیین تکلیف نمیکنه. مردی تو زندگیت نیست که به چندرغاز حقوق کارمندیت نظر داشته باشه ، فرصتهای اجتماعی جدید و مناسب برای تو مهیا تر هست ، میتونی ادامه تحصیل بدی و یا هر قدر که دلت بخواد کار کنی ، در برخوردای اجتماعی راحتتر از یه زن متاهل میتونی ظاهر بشی ، مجبور نیستی برای حفظ زندگیت سلیقه شخص دیگه رو در خیلی زمینه ( از طرز لباس پوشیدن گرفته تا روشهای آشپزی و ... ) به خودت تحمیل کنی، مجبور نیستی زغ و زوغ بچه تحمل کنی، هرگز نگرانی خیانت دیدن رو نداری، نگرانی زخم زبون قوم شوهر رو نداری و رختخوابی داری که شبها وقتی خسته از سرکار برمیگردی به اون پناه میبری و تا صبح آروم میخوابی بدون اینکه مزاحمی در اون حضور داشته باشه ...

...


  • ۲ نظر
  • ۲۱ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۲
  • سنگـــ ـــول

همت مضاعف

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ق.ظ

خداوند انسان تنبل ( شامل زن تنبل در انجام مسئولیتهای خانه یا شوهر تنبل در انجام مسئولیتهای زندگی ) را نصیب گرگ بیابان کند تا بخوردش و جمعی از دستش راحت شوند .

  • ۴ نظر
  • ۰۱ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۱۲
  • سنگـــ ـــول