کمی شنگول کمی منگول

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

قاضی یک طرفه

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ق.ظ

بعضیها خیلی مفیدند . مثل اینشتن ، ابن سینا ، فورد ، تسلا ، گوته و ...

گاهی روز قیامت را تصور میکنم که این حضرات بسیار سودمند در پیشگاه خداوند حاضر شده اند و خدا در حال بررسی حساب ایشان حتی به اندازه دانه ای از خردل است . ممکن است خداوند اینشتن را بخاطر حضور ناخواسته اش در خدمات مرتبط با بمبهای اتمی بازخواست کند . فورد را بخاطر آلودگیهای زیست محیطی ماشینهایش و ادیسون را بخاطر صندلی الکتریکی شکنجه ...

اما مخترع آزمایش DNA بی شک از این گونه بازخواستها مبراست به خاطر آبرویی که از زنهای بسیار خریده است.


کاملا بی ربط : از یک قسمت تاریخ به بعد دیگر ، مخترعان و مکتشفان بزرگ و موثر دنیا گمنام شدند و فعالیتهایی که به دست آنها انجام شد به نام  و به کام شرکتهای استخدام کننده ایشان ثبت شد . نتوانستم مخترع آزمایش DNA  را پیدا کنم.

  • سنگـــ ـــول

امان از گوش حساس

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۸ ق.ظ

گاهی دلمان میخواهد به بعضی از انسانهای مستقر در پشت خطوط قرمز بگوییم : حس چشایی بدون ایجاد صدای ملچ و ملوچ هم ، بی هیچ کم و کاستی کار میکند .

  • سنگـــ ـــول

یکی از خویشاوندان دختر خانومی سوپر آپشن دارد . منظور از سوپر آپشن ایده آل از هر لحاظ جهت انتخاب برای ازدواج است . دختر خانم زیبا ، تحصیلکرده ، بلند قد ، خانواده ای با موقعیت اجتماعی عالی ، شرایط اقتصادی مناسب و جذابتر از همه اینها دارای اقامت اروپاست. به تازگی آقایی پیشنهاد ازدواج داده آقا معتقد است که بهترین گزینه برای این دختر خانم هستند چون علیرغم داشتن دیپلم ریاضی فیزیک، بیکاری و بیعاری مطلق، خانواده ای نه چندان درخور و ... خود را بسیار خوش تیپ می پندارند و دختر کش ؛ از اینرو خود را بهترین گزینه عالم برای ازدواج با خانم و گذران باقی عمر در ملک اروپا می دانند.

ای کاش تمام انسانهای خود زیبا پندار درک کنند که تا به امروز منظر ماهگون ، هیچ شکم گرسنه ای را سیر نکرده و هیچ گره ای از مشکلات بشریت را نگشوده است.

پ.ن : امیدوارم عنوان این پست موجب سوتفاهم نشود . صرفا جهت اشاره به طرز فکر زیبا طلبانه آورده شد.

  • سنگـــ ـــول

تکلیف نامعلوم ما

سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

مجری شبکه من و تو با لحنی سرشار از رضایت به دوربین نگاه میکند و از خوبی های بسیار زیاد ایران در زمان شاه صحبت میکند ؛ اینکه ایران ناوگان هوایی بسیار مجهزی داشته، سطح آموزش بسیار با کیفیت بوده، مردم در انتخاب نوع پوشش آزادی داشتند و ... . این صحبتها با استناد به روزنامه های آن دوران و مجلات و عکسهایی است که به یادگار مانده اند ؛ در این شرایط بسیار محتمل است که مخاطب برنامه دلش برای آن دوران تنگ شود.

در یک برنامه دیگر موجودی میمون مانند، می آید و با لحنی تمسخر آمیز از چین و یا روسیه کمونیستی میگوید با این توجیه که سطح رفاه زندگی مردم در این کشورها مناسب نیست .

مگر چین و روسیه دارای ناوگان هوایی مجهز نیستند ، مگر صنعتشان در حال رقابت با دنیا نیست ، مگر علم و تکنولوژی ایشان پیشرفت چشمگیر نداشته و مگر مردم اینها در انتخاب نوع پوشش آزاد نیستند ، در کنسرتهای عمومی نمیرقصند ، روابط زن و مردشان آزاد نیست .

و مگر در همان دوران پهلوی بسیاری از کودکان از کمبود بهداشت نمی مردند . بسیاری از خانواده ها از امکانات ساده زندگی روز دنیا محروم نبودند و مگر سطح رفاه زندگی مردم ایران با رفاه زندگی اروپایی و آمریکایی برابری میکرد .

اصلا قصد دفاع از جمهوری اسلامی و یا لگدکوب کردن پهلوی را ندارم . فقط بنظرم رسانه ها در تمام نقاط دنیا حرفها را طوری که خودشان می پسندند ، انتقال می دهند و این وظیفه مخاطب است که این حرفها را با فکر بپذیرد.


  • سنگـــ ـــول