کمی شنگول کمی منگول

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حیا در اجرای قوانین

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ق.ظ

تازگیها کشف نموده ام بسیاری از مجریان قوانین در مملکت ما خیلی با حیا هستند. مثلا همین پلیس ساختمانی در أقصی نقاط مناطقی که رویت شده ، می آیند در محل ساختمانهای مورد دار و یا ساختمانهای مورد نداری که میتوانند مورد دار شوند و به محض اینکه میخواهند اعمال قانون بنمایند طَی مکالمه ای نه چندان طولانی با کارفرما یا عوامل وی و رد و بدل شدن چیزکی شبیه پاکت یا بدون پاکت ، ناگهان متحول شده سر به زیر می اندازند و با حیا محل را ترک مینمایند. 

یکبار هم در سالیان گذشته ، پلیس میدان آزادی را در مقابل دیدگان خود دیدم که بسیار حیا محور در برابر فروشنده و خریدار مواد مخدر ایستاد و سرش را به زیر انداخت.

یکبار هم پلیس نیروی انتظامی همین روش حیا مدارانه را در مقابل دزدی که گردنبند یک خانم را از گردنش ربود بکار بست.

در این گیر و دار نمی دانیم چه شده که پلیس راهنمایی و رانندگی کاسه داغتر از آش شده و فقط کافی است با اندکی سرعت غیر مجاز یا گوشی موبایل در دست راننده مواجه شود و آنگاه حیا را به کل کنار میگذارد.

من به عنوان یک سنگول از همین وبلاگ نصفه و نیمه کم مخاطب ، از برادران عزیز راهنمایی و رانندگی عاجزانه خواهشمندم در برابر این دو خلاف نیز همچون سایر اعمال مرسومه مانند توقف دوبله و دزدی و مواد فروشی و ... روش و منش حیا مدارانه پیشه کنند ، باشد که نفرین و ناله مردم در این زمینه نیز پشت سرشان نباشد.

  • ۴ نظر
  • ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۳۹
  • سنگـــ ـــول

شیر زنان

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

یکی از تصورات عمومی نادرست که در اطراف خود به فراوانی رویت می نماییم از این قرار است : زنان شاغل وقتی برای خانواده خود ندارند . البته بسیاری از آقایان بواسطه حس پول پرستی و (بلانسبت دور از جان خوانندگان و عزیزان ) مفت خوری مفرط به کارکرد همسر و چندرغاز درآمد ایشان نظر سو دارند و همینان موجودات زیرکی هستند که تیز گرفته اند زنان شاغل نه تنها برای خانواده وقت دارند بلکه از بسیاری جهات عملکرد بهتری دارند :

ــ اینکه یک خانم بخاطر بهتر چرخیدن چرخ اقتصاد خانواده، خود را به زحمت می اندازد و بیرون از محیط امن و آسان خانه ، تن به کار و کوشش می دهد نشانه سازگاری بیشتر وی با زندگی ، اهل زندگی بودن و با گذشت تر بودن وی نسبت به موجودات بیکار و بیعار است.

ــ خانمهای شاغل اهمیت پول را بهتر از زنان بیکار درک کرده اند چون مشقت به دست آوردن پول را لمس کرده اند و همین مسئله باعث شده مدیریت اقتصادی بهتری در خانه و خانواده داشته باشند . البته در بین خانمهای شاغل بعضا موجودات ولخرج نیز رویت شده که ایشان هم از پول خودشان ولخرجی میکنند و نه از زحمتکش همسر و حق و حقوق کل اعضای خانواده.

ــ خانمهای شاغل بواسطه درک سختیهای کار بیرون از منزل آبدیده تر از خانمهای خانه نشین هستند و در مواقع بروز مشکلات و سختیها و چالشها تصمیم گیری و عملکرد بهتری از خود نشان میدهند.

ــ خانمهای شاغل با برنامه تر از زنان خانه نشین هستند . عادت تا لنگ ظهر خوابیدن ، تهیه شام و ناهار مرسوم اهل خانه از رستوران ، سپردن کارهای خانه به خدمتکار و ... در بین ایشان کمتر مشاهده میشود.

ــ زنان شاغل کمتر وقت خود را به بطالت در سالنهای زیبایی و مراکز خرید و فال بینی و شبکه های اجتماعی ... می گذرانند.

و اما بنظرم مهمترین ویژگی خانمهای شاغل ( بویژه در مشاغلی که با طیف وسیعی از اقشار اجتماعی مواجه هستند مثل معلمها ، پزشکان و کارمندان بسیاری از ادارات ) یادگیری رفتار اجتماعی ، درک کردن جامعه و برقراری و مدیریت ارتباط با سایر انسانها است و در اغلب مواقع منجر به رفتار و ادب زیباتر ایشان در محیط خانواده و اجتماع میشود.

  • ۲ نظر
  • ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۰۷:۵۴
  • سنگـــ ـــول