کمی شنگول کمی منگول

عروج در معراج

جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ
اینجا یک فضای بسیار شخصی من است ؛ هیچ آشنای حقیقی در این بلاگ ندارم و بنابر این با خاطری آسوده میتوانم به اعترافات شخصی و سری خود بپردازم. یکی از مهمترین اسرارم ترس از ارتفاع است . من از ارتفاع خیلی میترسم . بدتر اینکه بواسطه شغلم ، در مواقع بسیاری باید به نقاط مرتفع مخوف بروم و مانند یک دست و پا چلفتی تمام عیار ، عمل سر کشی به نفاط مرتفع را انجام می دهم و برای توجیه این دست و پا چلفتی گری همیشه با کفش پاشنه بلند میروم که عذری برای این ترس خود داشته باشم...
قسمت بدتر جریان اینجاست که از پرواز هم میترسم، مخصوصا اگر داخلی باشد که تا آستانه ضعف کردن هم پیش میروم . اما قسمت بدترش جایی پیش می آید که به امید پرواز یک شرکت معتبر میروم و ناگهان با نام هواپیمایی معراج روبرو میشوم .
اولین بار که نام هواپیمایی معراج را دیدم و اولین چیزی که در ذهنم آمد ، عروج بود ؛ مانند عروج ملکوتی حضرت امام که در سال 68 طی تعطیلی یک هفته ای به بهترین نحو از سوی رسانه ملی برایمان درونی شد. حالا در کشوری که خطوط هواییش ، روح انسانهای بسیاری را به ملکوت اعلا پیوند داده اند من نیز به شانس عروج یک قدم نزدیکتر شده بودم.
بسیار مایلم با مسئولین انتخاب نام معراج برای یک شرکت هواپیمایی گپ و گفتی داشته باشم تا بدانم دلیلش چه بوده که در میان این همه پیغمبر به سراغ جرجیس رفته اند و نامی را برای شرکت خود برگزیده اند که یادآور حضرت عزرائیل است .
در زمانهای قدیم دو سه بار در باب اهمیت نامها مطالبی طنزگونه نوشته بودم و این بار خیلی جدی تر فهمیدم که من یک انسان " اسم باز " هستم ( اسم باز بر وزن ماشین باز یا گوشی باز ) . اسمها بر روی من تأثیر میگذارند و شاید انسانهای زیادی مثل من باشند.

  • ۹۵/۰۳/۲۸
  • سنگـــ ـــول

نظرات (۲)

با مزه بود :)))))))

حالا جالبه که اتفاقا اسم اون خیابونی که میره به سمت مهرآباد هم معراجه!!
منم بار اول که اسم اون خیابون رو دیدم همین حرفهای شما توی ذهنم مرور شد
پاسخ:
چقدر خوب که متوجت نشدم اسم اون خیابون  و اسم شرکت هواپیمایی معراجه وگرنه احتمالش زیاد بود از همونجا یه راست برم ترمینال جنوب و بی خیال پرواز و عروج بشم.
سلام
حالتون چطوره
انشاله صد سال دیگه زنده باشی و معراج نکنی
پاسخ:
سلام
خوبم 
مرسی که سر زدی و و مرسی از لطفت . 
این چندین سالش که نه گلی به سر خودم زدم و نه گلی به سر بشریت . برای صد سال آینده هم که برنامه خاصی ندارم بنابراین چندین سال کوتاه و سلامت بهتر از سالهای زیاده
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی